BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

03 November 2011

Dear


Berjauhan macam ni wt perasaan datang dan pergi...
moga hubungan ini kekal dgnanmu...insyaallah


bagai2 perasaan telah bermain di pkiran...
harap kedatangan kamu dalam hati ini dberkati olehNya...

13 September 2011

Cukup!!!!!

ak dah xtahn lagi ble die men2 kn ak...
pe perlu ak wt...
lgpn ak de owg yg tersayang...
die la mahkota jantung n hati ak...
die ni lak xkp xserupa bikan la...
xpe yg pnting die bkn dah jodoh ak...


ko tetap kawan ak selamamnya k....
jgn la sbb mse2 lalu ko nk bla mcm 2 jer....
xkn ko nk lari smpi ke hujung dunia kot!!!!

10 September 2011

Terasa Nk Post

arini nk post komen....
tibe2 jer ilang mood nk komen...
tbe2 rindu seseorang yg dah lama tiada kelihatan depan mata ak ni....

miss u a lot....
tahun depan mybe dpt jumpe kot..
insyaallah...



03 Julai 2011

Malas

Malasnye nk update blog ni...

tp nk jer update blog ni...
byk cite nk dikongsi sme kowg sebenarnye...

08 Jun 2011

Skill Test.....

risau   risau  risau   risau    weh!!!


ble tgk owg bt skill test rse senang jer...

ble buat sendiri jer terus blur!!!!!

antara skill test :

pneumatic pior
hydrulic
sequence control

sau sgt2 xlulus....

time keje pn ada mcm ni...huhuhhuh



P/s : doakan ak berjaya kwn2 yew...jumaat ni lak 2 turn aku..huhuhuhu


02 Jun 2011

Ucapan Terima Kasih

cocopie

terima kasih banyak pada yang jadi follower dalam blog ini......

thankz coz baca apa ada dalam blog ini...

aku mhargai kowg semua....

semua tentang blog ni ada cte kisah2 lame ngn kowg...

thankz gk tiada musuh antara kita...aku syg kowg...

t____  aku rindu kt kamu la...huhuhh


p/s : lau kamu dah matang nanti kamu ckp k...heheheh...kamu 2 cute sgt...tp xmatang..hehehehe

09 April 2011

Kenangan

Hari ini aku berjalan dengan si die dan adiknya di temerloh....
arini ak penat baru smpi lepeh terus ke sne...
mmg ak kuar ngn die rini rse hepy sgt...
so ble de mse nt ak nk kuar lagi...
rindu kot xkuar ngn die...huhuhh
pada si die jgn sau,...
lau de rzeki kte leh sokmo kuar..hahahahah




p/s : kacau daun tol adik die ni...xleh nk dating manje2 ngn die..hehehehe

13 Mac 2011

salam semua

agak lama jugak aku myepi tanpa sebarang post dekat blog ni...

sory la kekawan...aku skg dah keje...
so bz mmg xde mse tok luangkn mse dgn blog ni...
harap semua paham...

cite bab kerja lak...
aku mmg hepy keje kt PERODUA ni...
dalam mse yg sme aku kene marah gk...
skop kerje ak dalam perodua ni adalah menjaga makan dan minum Paint Robot..hehehehe
so ak kene bg die makan dan minum tiap2 harap utk die leh hidup lame...


so stkt ni je lah aku cite k...
nt ada mse ak cte lain lak...

p/s : tak lame lg mybe aku akan cari calon isteri ble dah kumpul duit ni..tgguuuuuuu

20 Februari 2011

Mana nak On9???...Mana lagi kalu bukan disini..

Selerak

Woofer
renovation yang sangat tidak memuaskan hati aku...
bile aku dah kerja nanti...
semua ini akan aku ubah menjadi gempak!!!

p/s : Al-Quran itu sebenarnye ada sorang awek bagi dekat aku...sebab apa itu yang kite nak tahu..akan aku simpan dan baca...Insyaallah

2nd Love....Miss Her


Mata
Old Scool
 Rindu????

Semestinye.....
kalau sudah berjauhan begini...
susah mahu kekalkan...
tunggu die matang dulu...
baru jumpe balik...
Insyaallah....





p/s : aku susah nak lupekan ko der!!!...tetapi bile kawan dengan kau dulu memang terbaik lah.....if ada mase kite jumpe lagi....

Dulu Dan Kini

Dulu,
Ku hanya punya kenangan masa kecil dengan mu,
mengingatimu pengubat derita hatiku,
Kau insan istimewa dalam hiudupku,
Kau lah sahabat, kau lah yang terindah.
Walau jarak dan masa memisahkan kita,
Kau tetap di hati meniti hariku.

Kini,
Bila kita sudah dewasa,
Ku ukir kenangan baru bersamamu,
Kenangan yang bisa menggetarkan hatiku,
baru kini ku sedar kau memang teristimewa,
Selama terpisah kau tetap dalam ingatan,
Kaulah permata yang memberi sinar dalam hidupku,
Kau lah jua cinta hatiku.


Namun ku terlewat menyedari hakikat ini,
Tanpa ku sedar kau telah dimiliki,
Sinar cahayamu tiada lagi untukku.
Kalau dulu kau sahabat teristimewa,
Kini kau lah pemilik hatiku yang teratas,

Namun takdir penentu segalanya,
Kau tiada lagi di sisi ku,
Kau pergi terus menghilang,
Andai masih kau perlukan aku,
Ku sentiasa di sini menantimu,
Seperti mana dirimu pernah menungguku dulu.

Nurkilan,
CocopieVsLoliPop

Cara Lelaki Menguji Wanita

Lelaki... Walaupun sudah berkali-kali si dia mengucapkan perkataan cinta, namun masih tidak cukup untuk membuktikan kesetiaan terhadap mereka.
Seandainya si dia memiliki kriteria yang diimpikan, tetapi bagi sesetengah jejaka itu bukanlah faktor yang membuatkan dia memilih kamu. Pelbagai cara dilakukan demi menguji kesetiaan yang dibina.
Tidak dinafikan, mereka mempunyai keistimewaan dan kelebihan tersendiri dalam mengenalpasti kesetiaan yang diberikan, sepanjang menjalinkan hubungan bersama teman wanitanya.
Yang pasti, dia akan cuba melakukan pelbagai cara dalam menentukan sama ada anda layak ataupun tidak bertakhta di hatinya.




1. Adakah si dia materialistik?

Sering menjadi persoalan kebanyakan kaum
lelaki. Untuk mengetahui sejauh mana tahap materialistik anda, mereka
akan menguji dengan cara ini:
Memberi hadiah murahReaksi kamu: Sering bertanyakan soal harga, jenama, di mana membelinya dan tidak mahu sesekali menyimpan barang tersebut. Kamu gagal.
Reaksi kamu: Gembira dengan pemberian yang amat bermakna dan terus memakainya. Kamu lulus.
Mengajak menikmati hidangan yang murahReaksi kamu: Menolak ajakannya, tidak mahu menikmati hidangan yang disediakan dan menunjukkan rasa marah. Anda gagal.
Reaksi kamu: Tidak keberatan menunaikan permintaannya dan menikmati hidangan dengan penuh selera. Anda lulus.

2. Perkara yang melemahkan perasaan wanita apabila diuji tahap cemburu

Sesetengah golongan lelaki sentiasa ingin mengetahui sejauh mana perasaan cemburu kekasihnya. Sama ada berat mahupun tidak, dia akan menguji dengan cara ini:
Mengenalkan kepada kamu bekas teman wanitanya
Reaksi kamu: Mula mempamerkan wajah yang muram dan sering menanyakan tentang hal berkaitan keperibadian perempuan itu sebaik sahaja diperkenalkan. Anda gagal.
Reaksi kamu: Sentiasa menghulurkan senyuman bahkan memuji perempuan itu di hadapannya. Anda lulus.
Menelefon wanita lain di hadapan kamuReaksi kamu: Marah dan mengatakan bahawa kamu tidak suka dia menelefon perempuan lain. Anda gagal.
Reaksi kamu: Bersikap tenang seolah-olah hal itu bukan suatu masalah yang besar. Anda lulus.

3. Hubungan bekas teman lelaki

Rasa ingin tahu sejauh mana hubungan kamu dengan bekas teman lelaki adalah cara dia mengetahui sejauh mana cinta kamu terhadapnya. Ia akan menguji dengan cara ini:
Bertanyakan khabar bekas teman lelakiReaksi kamu: "Oh, dia semakin sihat, kami baru saja berjumpa pada minggu lepas". Anda gagal.
Reaksi kamu: "Kenapa saya perlu mengetahui tentang khabar si dia, sedangkan hati saya telah dimiliki". Anda lulus.
Adakah kamu masih menjalinkan hubungan dengannya?Reaksi kamu: Marah sambil mengutuk keburukan bekas kekasih. Anda gagal.
Reaksi kamu: "Kami masih berkawan, tetapi tidak serapat seperti dahulu". Anda lulus.

4. Mengukur tahap kesetiaan

Demi menginginkan kejujuran dan kesetiaan
daripada insan yang paling disayangi, si dia akan menguji kesetiaan kamu
dengan cara berikut:
Pergi melancongReaksi kamu: Tidak pernah menghubungi si dia atau tidak pernah bertanyakan tentang dirinya dan lebih memberi keutamaan kepada teman-teman lain. Anda gagal.
Reaksi kamu: Menghubungi si dia setiap masa dan saling mengotakan janji. Anda lulus.
Meminta bantuan temannya untuk menggoda kamuReaksi kamu: Menerima pujukan temannya dan keluar makan bersama. Anda gagal.
Reaksi kamu: Menolak godaan temannya dan mengatakan kamu tidak tertarik dengan pujuk rayu itu. Anda lulus.

19 Februari 2011

Lelaki baik untuk Wanita baik

Soalan,
Seperti yang lazimnya saya ketahui,dan semua orang ketahui,bahawa seorang lelaki yang baik dipasangkan dengan yang baik,begitu juga perempuan,manakala lelaki yang jahat pula dipasangkan dengan perempuan yang jahat,begitu juga dengan perempuan yang jahat. Disini saya timbul sedikit keraguan mengenai perkahwinan tersebut, tidakkah lelaki atau perempuan yang jahat sudah insaf dan bertaubat mesti kawin dengan orang seperti mereka sebelum insaf dan bertaubat, tidak kah mereka akan berkahwin dengan orang yang baik supaya lebih dapat membimbing mereka ke jalan yang diredhai Allah?
Ingin tahu,





-----------------------------------------------------------------------------------------------















Jawapan,
Di dalam surah an-Nur ayat 26, Allah s.w.t. berfirman maksudnya: "Wanita-wanita yang keji adalah untuk lelaki-lelaki yang keji, dan lelaki-lelaki yang keji adalah untuk wanita-wanita yang keji. Dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki-lelaki yang baik dan lelaki-lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik….." (baca hingga ke akhir ayat) Ayat ini diturunkan bersempena dengan peristiwa "al-ifki", iaitu ketika Sayyidatina ‘Aisyah r.a. difitnah oleh puak-puak munafiq di Madinah telah melakukan perbuatan curang dengan seorang sahabat yang baik bernama Sofwan bin Mu’attol.
Allah s.w.t. mempertahankan kesucian ‘Aisyah r.a. dan menegaskan bahawa jika benarlah ‘Aisyah itu jahat, masakan dia dapat mendampingi seorang manusia paling suci seperti Muhammad s.a.w. dan amat disayangi pula oleh baginda? Pengajaran yang dapat diambil dari ayat ini ialah hubungan intim antara pasangan suami isteri itu hanya berlaku apabila wujud persamaan dari segi akhlak serta cara hidup. Orang yang mulia akhlaknya tidak akan bahagia di sisi orang yang jahat dan begitulah sebaliknya.
Ini tidak menafikan adanya jodoh antara dua insan yang berbeza matlamat serta cara hidupnya seperti Asiah dengan Fir’aun dan pasangan-pasangan lain yang dapat kita saksikan sepanjang sejarah manusia. Semua itu adalah ujian. Lagipun hati manusia ini sering berbolak balik. Hari ini baik, esok berubah, kemudian kembali baik semula. Allahu A’lam.
Prof Madya Mazanah bt Daud

Kenali Azab Neraka

1. Ada manusia yang dibangkit di hari akhirat dengan wajah seperti seekor babi sebab dosa tidak bersolat dan mempermudahkannya.

2. Ada yang dibangkit perut buncit sebesar gunung besar yang didalam perut ada ular sebesar keldai siksaan bagi yang tak keluarkan zakat.

3. Ada yang dibangkit di akhirat keadaan mulut mereka mengeluarkan darah disebabkan menipu dalam urusan jual beli.

4. Ada yang dibangkit dengan keadaan badan bengkak-bengkak dan berbau busuk seperti bangkai, ini kerana orang alim sembunyikan yang benar dan tak tegur kesalahan penguasa.

5. Ada yang dibangkit dari kubur keadaan halkum mereka terputus-putus kerana suka berdusta dan sumpah palsu.

6. Ada yang dibangkit dari kubur lidah dan mulut mereka mengeluarkan muntah kerana menghalang atau melarang orang jadi saksi.

7. Ada yang dibangkitkan dalam keadaan kepala ke bawah, kaki ke atas, kemaluan ditusuk besi panas hingga bernanah akibat perbuatan zina. 

8. Ada yang dibangkit dari kubur dengan muka yang hitam, mata berwarna biru kotor, perut dipenuhi api kerana makan harta anak yatim.

9. Ada yang dibangkit di akhirat dengan keadaan badan penuh kudis, sopak dan kurap kerana mendurhakai ibu bapa.

10. Ada yang bermata dan bergigi seperti tanduk lembu, bibir melepasi paras dada serta lidah terjulur, mulut keluarkan benda kotor sebab suka minum arak.

11. Api neraka dinyalakan 1000 tahun hingga jadi merah, dipanas 1000 tahun lagi hingga jadi putih, dipanas 1000 tahun lagi hingga jadi hitam.

12. Jika orang yang dalam neraka jahanam atau ahlinya dikeluarkan tangannya sahaja nescaya dunia akan terbakar kerana panasnya.13. Ahli neraka diazab dalam keadaan tidak hidup dan tidak mati bertempik kesakitan

14. Api neraka memakan muka-muka ahli neraka hingga muka mereka tidak berdaging.

15. Badan ahli neraka dibesarkan, gigi mereka sebesar bukit uhud, kulit mereka setebal 3 hari perjalanan, dan punggung mereka selebar Mekah ke Madinah.

16. Makanan dalam neraka adalah darah, nanah, air tembaga, minyak mendidih, buah zakkum berduri seperti kepala syaitan tersumbat dikerongkong meletup dan membakar.

17. Pakaian ahli neraka baju daripada api neraka dan disiram di kepala dan badan dengan air mendidih serta air lelehan tembaga dan tar.

18. Neraka jahim seksanya dituang air mendidih di kepala hingga tembus perut meleleh keluar dari tapak kaki.

19. Seringan-ringan siksa manusia diazab ialah seorang itu dipakaikan sepasang kasut daripada api neraka , mendidih otaknya sebagaimana mendidih air dalam periuk.

20. Azab untuk menghina ahli neraka dengan menompokkan azab dan bakaran api di muka sehingga mereka menjadi buta, tuli , bisu dan pekak.

21. Ahli neraka diseret dalam keadaan lehernya dirantai , muka tersembam merentasi air panas mendidih terus membawa ke dalam api neraka.

22. Seksa penyesalan penghuni neraka menangis hingga keluar darah dan air mata. Banyaknya air mata sehingga dapat membuatkan kapal terapung.

23. Semua isi perut yang di azab terburai keluar dan dipaksa berjalan berkeliling mengheret perut seperti keldai menarik sebuah jentera.

24. Neraka jahanam mempunyai 70 ribu rantai dan setiap rantai itu ditarik oleh 70 ribu malaikat.

25. Bahan baker api neraka terdiri daripada manusia dan jin yang mendiami neraka dan batu-batu serta patung-patung yang menjadi sembahan d dunia.

26. Sekiranya sebuah batu besar dilempar ke dalam neraka, ia akan sampai ke dasarnya setelah 70 tahun perjalanan.

27.Api dunia yang membakar adalah se pertujuh puluh bahagian dari api neraka.

28. Neraka bernafas dua kali setahun , di musim dingin dan panas, itu sebabnya sangat dingin di musim sejuk dan panas di musim panas.

29. Orang-orang yang ego dan sombong di dunia nanti di akhirat nanti akan dipijak oleh manusia sebagaimana manusia terpijak semut.

30. Orang yang memiliki harta-harta serta binatang seperti kambing dan lembu, kalau tidak membayar zakat, harta dan binatang ini akan datang dalam bentuk gergasi menghempap dan memijaknya 

Setelah kita kenali azab yang begitu menggerunkan, apakah kita terdaya untuk menempuhinya...Insaflah, ayuh kita kemabali kepangkuan Allah dengan menunaikan segala perintahNYA dengan bersungguh-sungguh...

18 Februari 2011

30 Rahsia Wanita Yang Lelaki Perlu Tahu

Wanita sukakan lelaki bagaimana? Idaman lelaki yang bagaimana?  Mari kita kaji dan selidik rahsia wanita? ini adalah rahsianya :-

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.
2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).
4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.
5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!
6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.
7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.
8. Sekiranya seorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.
9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, bernyanyi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.
10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.
11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.
12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.
13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan!.
14. Jika kamu menyukai sorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.
15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.
16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.
17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!
18. Selepas sorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.
19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis, cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.
20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama! yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.
21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!
22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.
23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.
24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.
25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.
26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..
27. Senjata wanita adalah airmata!!
28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini! dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.
29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…
30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

14 Februari 2011

luBUK sEMAK


























 










13 Februari 2011

What is Your Rate ? Sisters BEWARE :: A serious threat for Girls !

In The Name of Allah,The Most Merciful,The Most Kind

Assalam Alaykum,
May be,you will not like why I posted this Article in Islamic Website ? This Article was Originally published in my old professional blog.I’m Computer Technical Expert,work as a senior programmer/ developer.due to my technical skills,I have seen many secret places on Internet and have seen how the female pictures are misused,and those female don’t know.I heard many cases from News also,about Misuse of Female Pictures,I was not getting any Idea,how to stop this act,Just to inform my female contacts,i written this Article and posted on my old personal blog,and informed my conatcts and many friends.
when i started this Islamic Website and started   spreading the links of this website i found that lots of sisters in Islam Uploaded pictures Online,in almost All Social Networking Website like ORKUT, FACEBOOK,My Space etc  and other similar service providers,I found that sisters in Islam are  showing there pictures in profiles to everyone.as i know the misuse,i real hurt me,I also found no one,not a single organisation/person is careing about this issue.it really made me sad,was not getting any Idea how to Inform them about truth.
then in Nov 2008,in Delhi same misuse of pics happen with a girl,i finally decided to put this Article in website to inform females about this threat,wid a hope that  atlst Muslim Females will understand ,and I believed InshahAllah,Allah will help me and will guide sisters,
then i updated this Article with New Incidence and posted in this website.May i will not able to Inform millions of females but if i can inform 100 females and may be from 100 ,10 will understand and will remove there pics,then this will really make me happy.
If you think posting this Article in this website is wrong,then pls let me know.I will remove it.All incidence are True,can be verified from CBI Website.
<if you are going to post this Article in your website,do it,but credit must be given to Author(KING-slaveofAllah)  and a link back of this Article,I hope No one will disappoint me! Inshah Allah! >

What is your rate ?

How much you will take for Night ?

Unkown Person : Hello,i want to know the rate of your girl for 2 hr ?What’s her age ?
A Father : shocked ! What ?
UnKown Person : What is the rate of your girl for 2 hrs and for night ?
i guess,he will never understand what the hell is going on.Can you imagine the father’s agony?
The father of a South Delhi schoolgirl suffered from the fake profile of his daughter posted on Orkut that not only described the teenager as a ’sex teacher’, but also contained obscene photographs and her contact details.
The teenager’s family had received the first call where the caller wanted to speak to the girl. Similar calls poured in later, the police said, adding all the callers referred to Orkut.
Father of the girl lodged a complaint with the Cyber Cell of the Delhi Police’s Economic Offences after his family started receiving calls following the appearance of the fake profile.
—————————————-
An air-hostess had moved a court here alleging that someone has opened an account in her name on Orkut wherein she is being described as a “sex struck woman”.
The family had a harrowing time when two strangers knocked at their door a fortnight ago and told them the girl had invited them for sex,they added. Police said a case has been registered and investigations were on.
the airhostes claimed that act has lowered her reputation in the eyes of her family members and neighbors.she also said that she have written to the national commission of the women ministry against her criminal defamation,but no actions have been taken so far.
——————————–
It was one of those normal evenings when Parmeet Kaur (name changed), a software engineer in Chennai, logged on to Orkut to unwind from work and catch up with friends.But one and a half minutes later, the evening turned shocking and miserable for her.
What she saw was a cheeky scrap and forward to a profile that had her semi-nude photo in another girl’s profile, tagged as her sister who flagged joint hints of intimate advances and indecent invites. Parmeet’s photo had been brazenly and easily tampered with.
After many weeks of tension and repeated requests to Orkut, the ID was removed. She vowed never to be vulnerable again.
Victims like Parmeet, are not one-off. They belong to the new breed of cautious Orkuters,Facebook users who either have said goodbye to networking or have got extremely careful with their communities and photographs.”
————————————————————–

FONTANA, California – A group of boys who posed as a 15-year-old girl for an Internet prank ended up police arrest a 48-year-old man who tried to meet the fictitious teenager for sex, authorities said.created a fake profile of a girl on MySpace.com — a social networking Web site — to cheer up a friend who had recently broken up with his girlfriend.
———————————
untitled-1-copy
A bachelor student was arrested for creating a classmate’s profile and messages on an Online Community Called ORKUT.
When Sushma Sharma logged on orkut,she received a scrap(orkut cmnt) saying Hi from the profile that seemed to be her own. This made her wonder since she never wrote it in her own scrapbook. Out of curiousity she clicked on the profile,and to her utter dismay she was flooded with vulgar comments and cheap discriptions about her.
The profile also had her photograph and cell number.after this she started getting vulgar phone calls..then they complained to cyber cell,then the problem was solved.
New Paper Cutting of this Story !
New Paper Cutting of this Story ! Click on image to open big image,chk TIPS
Abshishek,19 a BMS Student, first denied commiting such crimes but soon accepted.he have been booked under IPC469 publishing offensive messages and sexction 67 of IT Act 2000,He Can be punished with upto 5 Years in JAIL.

——————————————————————-
NEW ISSUE with a Air Hostess
This can happen with you also,Are You ready for this ?
Your friends calls you and ask “you are available for sex as prostitute ?” Imagine your father or brother recieve a call from someone,asking rates for 2 hrs or night . ?
What you will do ? To how many people you will say that its fake Calls.
How many people will believe your words.?


I know your are decent person,not involve in such activities.but others ?

What happened ? Why you are reciving such calls ?
“There has been a spurt in Orkut,Facebook,MySpace-related obscenity cases in various parts of India like Bangalore this year. Cases of misuse on Orkut,Facebook have been reported widely.
In Bangalore, there have been eight to ten Orkut,Facebook,My Space etc -related complaints concerning pictures of young girls that have been posted on communities and groups with lewd allusions and a listing of the victims’ mobile numbers and email ids.”
The phenomenon is not restricted to any geographical regions, it is all over the country.
Who is responsible for this ? :

You and Orkut,Facebook,bigadda,yahoo, myspace, ibibo,Hi5 is responsible for this.


How they are doing this :
You created your profile on Orkut,Facebook or other community friendship website.you uploaded your real picture in profile,Albums.may be you want to show you are very friendly or just want to share your pictures with family relatives. but this was your mistake.biggest mistake.
Who is doing all this ?
Someone who knows you very well,other workers in ur office,Family enemy, AnyOne.
Just to haras you,to distroy your image or for own benefit.

Mostly Pimps,other prostitute and adult website webmasters copied your picture and
using for thier bussiness to promote their bussiness and get new customers.below is the picture of advertisement where they do !
add
Adult Site WebMasters : Mostly the webmasters of SexSearch and AdultFriendFinders are using girls Real Name and profile picture for advertisement.
In above picture its showing that these girls are avialable for sex in NewDelhi,which is totally fake.These girls are not available,its an advertisement way to attract customers.the girl pics are collected from such websites.
Pimps or prostitutes :
They create new profile in Orkut,facebook or other websites providieng similar service.by useing ur picture with your name or different name they create profile,the profile will state that this girl is available for Sex.
Because the profile use real pictures of Girls,so customers all automatically attracted to New
Profiles of Girls.

they will place your mobileno and photo on internet ,so you are reciving such calls from customers who need service.
but this action may hurt you,because may be your brother,your father,your relatives,your friends anyone can see,which will effect on ur status.because they don’t know the truth.
Mostly they use Indian and Pakistani Girls Pictures ! so,BEWARE sisters !
How to Prevent this ?
below are the few methods,regular practise of using below methods will help u to face such
situations.
  • Never Upload your real picture in ORKUT,FACEBOOK similar service websites,if you want to share with anyone,send them via email.
  • If you access Orkut from any Internet cafe, log out properly, and then close all browser windows.
  • If you find your privacy compromised in any way, don’t panic. Change your Google password as the first step.
  • Use the features such as ‘Ignore User’ and ‘Report abuse’ if you ever get unsolicited invites or messages.
  • Never download your picture in Cyber Cafe computer system if you are accesing from cafe,if you want to do,then after use,don’t forget to delete file(empty recyclebin after deleteing file) frm where u saved.
  • If you work,then Never share your pictures with office staffs.No matter how much good friends you have .
  • if you are leaving that job then make sure any staff don’t have your picture.Never download your picture in Office Computers.
LAST POINT IS VERY IMPORTANT ! GENERALLY GIRLS FORGET TO DO THIS ! I PERSONALLY HAVE SEEN IN CYBERCAFE !
KEEP THESE POINTS IN YOUR MIND,ELSE MAY BE YOU ARE THE NEXT TARGET !

I’m just trying to warn sisters in Islam about this threat,as i found lots of sisters are don’t have any Idea.so i decided to post with the latest crime this.no matter where ever you are in world,it can happen,
Will you be happy to see your pictures online as prostitute online ?
Written by
KING
(slave of ALLAH!)
THIS IS OLD THREAT, A NEW AND VERY SERIOUS THREAT FOR INDIAN AND PAKISTANI FEMALES IS GOING ON,WILL PUBLISH ARTICLE SOON!
IF YOU ARE MALE,INFORM YOUR SISTERS,FAMILY ,IF YOU ARE A GIRL REMOVE YOUR PICS FROM PROFILES,INFORM YOU FRIENDS.NO BODY KNOWS ,MAY BE YOU ARE THE NEXT TARGET !

Do you think this Article {What is ur Rate ?} is helpfull for you and others ?
Quantcast
What you think about this,pls leave in comments !
Rate "What is ur Rate" Post !
Quantcast
WOOO ! I was not knwing someone will vote “NO” also,STRANGE !
If you think this Article is not so much Important.in simple words,if your vote is “No”,then pls let us know ur views.without views we will take this vote as SPAM.as personally i think its very important for all females,no matter what ever is religion.
Another threat going on is very bad for Indian and Pakistan Females ,will publish  that article soon,so visit again !

Share with Friends

separator

Did you Removed Your pictures ???

Did you removed your pictures after Reading this Article or Joining our Cause on fb ???
VoteView Results
Share ThisPolldaddy.com